الأحد، 28 ديسمبر، 2008

الارتباط الشرطي



عمنا الكبير سيجموند فرويد عمل تجربة زمان علي كلب
وهي انه جاب كلب وقعد يعزف موسيقي وبعد اداله حتة عضمة فطبعا الكلب ريل (الله يقرفه ) علي حتة العضمة
تاني يوم عمل نفس الموقف ده مع نفس الكلب عزفله موسيقي وجايله عضمه فريل عليها
تالت يوم بقي سمعه مزيكة بس فالكلب ريل لوحده من غير مايشوف العضمة
عمنا فرويد سمي الموقف ده بالارباط الشرطي يعني ان الواحد ( او اي كائن حي) يربط فع معين بفعل تاني

ايه بقي لازمة الحوار ده كله
هاقولكم ماتستعجلوش


من زماااان كدة كان عندي برد ومش لاقي حاجة اعملها فجاوبت تاج كان عندي من زمان ومش لاقي وقت اجاوبه
ومن ساعتها وانا عندي تاجات كتيرة ومش لاقي وقت اجاوبها
ويوم ماقررت اني اجاوب شوية منهم جالي برد
بالظبط زي الكلب اللي ريل علي المزيكا من غير مايشوف العضمة


المهم ماعلينا وعلي راي المثل مابيقول ان كان لك عند الكلب عضمة قولي ياسيدي
بص ياسيدي


ندخل بقي علي التاجات
اول تاج جالي من صديقتين عزيزتين هم

مها زين صاحبة مدونة انها الحياه
وكوشيا صاحبة مدونة قصاقيص

نيجي بقي للتاج

س1
لو كان ينفع تختار عصر تعيش فيه هيبقى انهى؟ ومين الحاكم؟


طبعا طبعا كنت هاختار عصر السلحوقيين الكبار اللي هو قبل السلحوقيين الصغيرين ده عليطول علي ايدك الشمال وانت داخل من ناحية عصر المماليك

الحاكم بقي يبقي اي حد اهلاوي ممكن يكون ابو تريكة او جوزيه اي حد المهم يكون لونه احمر

س2 : أول اولويه فى حياتى ...عيلتى ..شغلى ...أصحابى؟

طيب مافيش اختيارات؟ علي العموم هو اول اولوية في حياتي طبعا طبعا المانجة لاني بحبها جداااااااا وتأتي بعدها في المرتبة التانية عليطول الشوكولاتة بعد كدة بقي اي حاجة تانية مش مهم

س3 إيه اكتر حاجه بتحبها فى رمضان؟

بصراحة بصراحة اكتر حاجة بحبها في رمضان الفانوس ابو شمعة اللي لحد دلوقتي مابيعديش رمضان الا لما اجيب فانوس بشمعة وطبعا مش باولعه علشان الشمعة ماتخلصش

س4 اوصف أجمل فطار ممكن تفطره؟

يكون مع حد بحبه ان شالله يكون الفطار ده عيش حاف

س5 لو انت حاكم هتكون عادل ؟ وهتعرف ازاى؟

طبعا مش هاكون عادل خالص اطلاقا ابدا وابقي عادل ليه انا اسمي منامينو واللي يجولي ياعادل اخزج عينيه

وكلمة في ودنك مافيش حاكم عادل اصلا العدل ده مسألة نسبية والعدل من وجهة نظري ممكن يكون منتهي الظلم من وجهة نظرك انت العدل المطلق لربنا وحده

س6
مين أكتر اعلامى بتحبه؟

ياسمين عبد العزيز في الاعلامات بتاعة المصاصة بتاعة زمان دي (الناس زمان كانت بتقول عليها اعلانات هههههههههههه معلش بقي جهل اعلامي )

س7 لو ممكن شغلانه تانيه تختار ايه؟

ولو اني جاوبت علي السؤال ده مرة قبل كدة في التاج اللي فات بس بعد اللي شفته بيحصل في الحرامية الغلبانين اللي مالهومش حد في الداخلية عدلت عن الموضوع ده
بس لو ممكن اشتغل شغلانة تانية فممكن تكون ريس علي فلوكة في وسط النيل علشان اغلس علي الحبيبة اللي هايركبوا معايا واغرق هدومهم ماياه

س8 تانى بلد تحب تعيش فيه بعد مصر ؟


مصر وبعد كدة مصر وبعدين مصر وبعدها مصر وفي الاخر خالص بقي لو داقت بيا الدنيا تبقي مصر
بالرغم من كل اللي فيها وكل اللي باشوفه فيها بس برضو بحبها بحبها يانااااس بنت ال.......

س9 اوصف ترتيبات أجمل فرح ممكن تحضره؟

فرح اتنين بيحبوا بعض

س10 بتراعى كلام الناس والقيل والقال؟ وليه؟

زمان كنت باراعي كلام الناس لما كنت فاضي (كانت الست ام سوسو جارتنا تجيبلي كلامها وتقولي راعيه وخد بالك منه علي ما ارجع من السوق) بس دلوقتي بقي ماعدتش فاضي اراعي نفسي حتي

اما بقي القيل والقال فده اصلا اصلا قليل الادب ومش متربي ومايستاهلش حد يعبره ولا يراعيه وخليه كدة مرمي في الشارع ان شالله يوعده بسواق اتوبيس اعمي ياخده بالحضن يارب

س11 صحيت من النوم لا موبايل ولا كمبيوتر ولا كاميرا ديجيتال ورجعنا لعصر الحصنه والحمام الزاجل؟

انا بحب الحمار اكتر من الحصان (علشان المرة الوحيدة اللي ركبت فيها حصان كان حصان جربان في الهرم وطبعا دي خبرة سيئة جدا لاي واحد عايز يتعرف علي الحصنة )

اما بالنسبة للكمبيوتر فانا طبعا هافرح جدااااااااااا لو صحيت من النوم لقيته اختفي (خصوصا الكمبيوتر بتاع الشركة اللي انا شغال فيها )لاني ساعتها بقي هاقعد فاضي من غير شغل لحد مايشتروا كمبيوتر جديد


س12 السعاده هى ؟

اني اعيش وسط جنينة مانجة وابني وسطها مصنع شوكولاتة وافتح وسطها حضانة علشان بحب الاطفال جداااااااا (بس اهم شرط في الاطفال دول مايكونوش بيحبوا الشوكولاتة ولا المانجة)

س13 : عندك أمل؟ واسبابك؟

لا الحقيقة لسة ربنا مارزقنيش لا امل ولا حتي عبير بس ربنا يسهل اديني بادور علي امهم الاول وبعدين هم ييجوا براحتهم بقي

س14 لما بتحب تهرب من كل حاجه بتروح فين ؟

باروح اي حتة زحمة
(حتة عقل كدة في ودنك ) اللي بيهرب من المشاكل مايقعدش مع نفسه لان كل المشاكل بتبقي طالعة من جواك لما تروح تقعد مع نفسك لوحدك في حتة هادية انت بكدة بترمي نفسك وسط المشاكل لكن لو عايز بجد تنسي مشاكلك روح حتة زحمة وهيصة والعب كورة واركب مراجيح ونط في الهوا وامشي علي دماغك

س15 امتى أول مره أخدت فيها نفس وقلت ياااااااه أنا كبرت؟

لما باشوف ولاد اصحابي بيلعبوا حوالينا في اي خروجة من خروجات زمان

س16 بتشرب سجاير ولا لا؟ وايه رأيك فى الرجاله والستات اللى بتشرب؟

لا الحقيقة انا اخر مرة افتكر اني شربت حاجة كانت شاي وقعدت بتاع 3 ايام مش عارف انام بسببه ومن يومها حرمت اشرب اي حاجة غير اني اشرب من كيعاني

وبالنسبة للرجالة والستات اللي بيشربوا سجاير فانا بانصح كل شاب وكل فتاه بان الجريمة لاتفيد ومن قدم شيء بيداه التقاه ويانمنع الكباري يانوفر الكلة

س17 بتعرف ايدك الشمال ازاى؟

باشوف ايدي اليمين فين وتبقي التانية هي الشمال (اللي عنده اكتر من ايدين هاتبقي مشكلة بالنسبة ليه الحقيقة)

س18 اكتر اله موسيقيه بتحبها؟

زمان كنت باحب الفلوت بس دلوقتي بقيت مدمن كلاكسات عربيات

س19 : ليه الذوق والنخوه اتعدموا؟

اكيد عملوا حاجة وحشة فاتعدموا بسببها ماهو يعني القانون مابيحميش مغفلين
وبعدين ياجماعة لسة في نقض واستئناف ولو شوفنالهم محامي كبير ممكن يطلعهم منها زي السكينة في الحلاوة

س20 ايه الحاجه اللى لو حصلت هبقى سعيد ؟

ياجماعة ولله العظيم انا منامينو ومش عاوز اغير اسمي ليه بقي مصرين اني اغير اسمي وبعدين انا مابحبش سعيد اصلا (مع كل احترامي لاصحابي اللي اسمهم سعيد يعني)

س21 تحب أرض زراعيه ولا اجنس عربيات ولا كام عماره ولا فلوس فى البنك؟

مع اني مهندس معماري وطبعا اكيد هاتتوقعوا اني اقول كام عمارة انما طبعا انا حب ارض زراعية وازرعها كلها مانجة

س22 : تحب؟ البحر ولا النيل؟
البحر

س23 مركب ولا طياره؟

فلوكة وسط النيل

س24 شخص مجنون ولا عاقل؟

شخص عاقل وانا اللي اجننه علي ايدي

س25 : تقرا كتاب ولا تتفرج على فيلم؟
طبعا طبعا طبعا اقرا كتاب

اهداء التاج
نخلي المرحلة دي لبعد التاج التاني

نيجي بقي للتاج التاني وهو تاج قديم شوية كانت بعتتهولي الصديقة ضد التيار
وعلي رأي البت كيارا ضد يا ضد يا ضد يا ضد يا ضد يا ضد يا ضد يا ضد يا ضد يا ضد يا ضد يا ضد يا ضد يا ضد يا ضد يا ضد يا ضد يا ضد يا ضد يا ضد يا ضد يا ضد يا ضد
مع الاحتفاظ بحقوق الملكية الفكرية طبعا
المهم ندخل بقي علي التاج

أذكـــــــــر ستة أسرار قد لا يكتشفها من يقابلك لأول مره!!!

اني عندي 27 سنة ودي حاجة فعلا اللي يشوفني اول مرة هايتفاجأ لما يعرفها لان اكبر واحد اداني سن وطلع قريب من سني كان 17 سنة


ان مناخيري كبيرة شوية اكبر من الطبيعي بس النظارة مدارياها بس اللي يدقق هاياخد باله

اني الدغ في حرف ال (س) وبانطقه (ث) بس برضو مابتبانش الا للي يدقق معايا في الكلام

اني نكدي ورزل وغلس ودمي تقيل بس اللي بيشوفني لاول مرة ممكن يفتكر غير كدة

اني بخيل

اني انطوائي جدااااااااا

اني ذاكرتي قوية جداااااااااااااااااااااا

سبع حاجات نفسك تعملهم!!!!

1- اتعلم الشتيمة اللي بجد علشان لما اتضايق من حد اشتمه بجد من غير مايتريق عليا
2- اشتري اتوبيس ويكون الباب بتاعه واسع وكبير علشان اعرف اتشعبط فيه براحتي (ومش هاخلي حد يتشعبط غيري)
3- اتخن ولو 2 كيلو بس علشان الاقي هدوم مقاسي
4-اتعلم الطبيخ
5- اخف من البرد العجيب ده
6- اتجوز بقي
7- الاقي وقت (ما اكونش مكسل فيه) اعمل النظارة اللي عملت الكشف بتاعها بقالي اسبوعين

سبع حاجات معرفتش تعملهم!!!!

اسوق عربية
اركب الصاروخ في الملاهي
اعمل بوفتيك
اروح الشغل مرة واحدة في ميعادي
اكل مرتين في يوم واحد
اكره حد بيكرهني
انسي اصحابي القدام

سبع حاجات دايما بتقولهم !!!؟

يارااااااااااجل
لا ياشيخ
يالله في داهية
عااااااااااادي
يالله غور بقي خليني انام
بس خلاص

سبع مشكلات فى حياتك ممكن تحلهم بالفلوس!!!

كل المشاكل اللي في الدنيا اساسها الفلوس وفي نفس الوقت مافيش مشكلة في الدنيا ممكن تتحل بالفلوس
بس لو علي المشاكل فانا باكسل افكر فيها لانها كتير والتفكير فيها مش هايحلها فتقدر تقول ماعنديش مشاكل غير اني عايز اشتري لبس العيد
بس

سبع أماكن بتحبها!!!!!

حضن امي
السرير
الكنبة اللي قدام التليفزيون في بيتنا بس لما يكون التليفزيون مقفول
بلكونة بيتنا لما كانت مليانة زرع والعيال اخواتي سابوه يموت لما انا بقيت باسافر
اي حتة ممكن يتلم فيها الناس اللي بحبهم
كلية هندسة طنطا لما كانت لوحدها قبل ماينقلوا جنبها اداب وحقوق وتربية


سبع أشخاص بحبهم غير بابا وماما واخواتى!!!

سنو هوايت
توم وجيري
مازنجر
سيمبا
اصحابي كلهم

سبع حاجات بتحبهم قوى!!!!

المانجة
الشوكولاتة
المطرة خصوصا وانا لابس نص كم
بطانية في عز البرد
دش ساقع ساعة عصاري في شهر اغسطس وكباية نيسكافية ووقفة في البلكونة واقزقز لب وارمي القشر علي اللي ماشيين تحت ويبصوا فوق يلاقوني يقولولي مساء الفل ياجميل (من غير شتيمة تفتكروا ده ممكن يحصل؟)يالله ممكن برضو

سبع مدونات بتحب تقرالهم!!!!

لا دول كتير قوي بس اولهم المدونات اللي عندي في اليمين علي الجنب بس فيه غيرهم كتير مكسل احطهم يعني مش اكتر

اهدى التاج لمين بقى؟

دول بقي تاجين هاهديهم لكل اللي يدخل هنا ويقراهم واللي جاوب واحد منهم يجاوب التاني ومنهم طبعاااااااا

كوشيا ............. مدونة قصاقيص

مها زين .........مدونة انها الحياه

ضد التيار ............مدونة ضد التيار

طبعا دول هم اللي اهدولي التاج اصلا بس كل واحدة فيهم اداتني تاج واحد تيجي بقي تاخد التاني
نيجي بقي للناس التانيين

عقل مهوي ............مدونة غمض عينك تعيش مبسوط

مها العباسي .................مدونة لافندر

انا ودماغي .............مدونة انا ودماغي

محاسن صابر ...................مدونة عايزة اتطلق

اسماء عواد.................مدونة باب الشمس

كيارا ...................مدونة عالم مولان

ماي ..................مدونة قصاقيص مشاعر

نور ..................مدونة كلمات الصمت

هناك 29 تعليقًا:

عقل مهوي يقول...

تعرف انا كنت مش عغارف امسك نفسي من الضُحك لحد ما وصلت لاخر حاجه .. الله يسامحك بجد

Manamino يقول...

عقل مهوي
ايه ياعم انت واقف علي الباب ولا ايه
علي العموم نورت ياباشا
وكويس اني قدرت اخليك تضحك
ولو اني مش عارف يعني انا قلت ايه يضحك
بس ماعلينا
يالله شر البلية مايضحك
تحياتي يابرنس

مــها العباسى يقول...

كتر خيرك على الواجب الجامد دة يا راجل والله فيك الخير
سيبهولى دا يترد عليه برواقه

كيــــــــــــارا يقول...

ههههههههههههههههههههههههههه ضحكتني والله
طبعا مش هاكون عادل خالص اطلاقا ابدا وابقي عادل ليه انا اسمي منامينو واللي يجولي ياعادل اخزج عينيه

*********

ههههههههههههههههههه كويس انك فاكره هههههههه


*****

ضد كدا هتولع فيا

انت رحت قلتلها ضد هنيالك ياضد

Manamino يقول...

مها العباسي
ادينا مستنيين الرد
بس ابقي قوليلي علشان اجي اتريق عليه
قصدي يعني ابرص عليه
هههههههههههههههههههه

Manamino يقول...

كيارا
اولا مبروك علي اسمك القديم ييييييييه قصدي الجديد
هههههههههههه
وبعدين ايه حكاية كويس اني فاكره دي هو يعني علشان الواحد فضفض معاكم بكلمتين هاتمسكوهالي زلة ولا اييييييه

وبعدين كويس برضو ان ضد هاتولع فيكي
هههههههههههههههههههههههههههههههههه
اه حاكم انا باحب اهدي النفوس
انا هاروح عندها دلوقتي واقولها انك انت اللي قولتيلي اكتب كدة
هههههههههههههههههههههههههههههههه

كيــــــــــــارا يقول...

يالهوووووووووووووووووووووووووي

ليه كدا بس


هتولع فيا بجد

عاااااااااااااااااااااااااااااا

Manamino يقول...

خلاص خلاص ياكيارا
سد سد
خلالالالالالالالالالاص مش هاقولها حاجة بس بطلي عياط
هههههههههههههههههههههه
حلوة قوي الصورة الجديدة بتاعة البروفيل
مبروك

كيــــــــــــارا يقول...

الله يبارك فيك

حلوه بجد ولا نص نص

Manamino يقول...

لا حلوة قووووووي
عاجباني بجد حلوة قوي

ضد التيار يقول...

هجوووووووووووووووووووووووووووووووووم

انا قولت انك قولتها بس فى التعليق

اجى هنا الاقى الانقلاب دا

لأ و كمان ضد ياضد هنا

و كيارا تقول انى هقتلها انا فعلا هاعمل كدا لكن مش لوحدها

و انت كمان هه بس

و هاعمل انقلاب بلوجرى على المدونتين دول

بقى انا قولت خلاص ضد ياضد انتهت الاقيك بتعيد عهدها من جديد

ليك يوم يا ظااااااااااااااااااااالم

طبعا ماهو لازم تقول انك مش عادل

لان لو عادل ماكنتش تعمل كدا

عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

بقى اضحك فى الردوك و بعدين تكبتنى و تخلينى اعيط بسبب ضد ياضد

اعمل فيك ايه

اعمل فيك اييييييييييييييييييييييييييييه

انا عايزة طوبه

حد يجبلى طوبه

اما كسرتلك قزاز المدونه مابقاش انا ضد

*********

جد بقى شويه

بجد انت موتنى من الضحك ياراجل

جباااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار .. لا مش الاغنيه انا اقصد انت يعنى

استاذ فى الهروب من الاسئله

ياااااااااااااااااااااااااااااه فكرتنى بالذى مضى

هييييييييييييييييييييه دونيا

و متشكرين ياعم على التاج

بس برضه هاكسر قزاز المدونه و احتمال اولع فيها بقى هه

عشان تقولوا تانى ضد ياضد

ايه الكيبورد بتاعتكم عندها مخزون زياده فى حرف الضاد و الدال

عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

طب يارب الكيبورد بتاعتكم حبرها يخلص هه بس

كيــــــــــــارا يقول...

ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد

Manamino يقول...

والله برافو عليكي ياكيارا
اسمحيلي اخد شوية كوبي وباست من عندك علشان مكسل اكتبها
هههههههههههههههههههههههههه
اصلك انت المخزون عندك كتير قوي
ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد
يالله بقي ماهو كسر قزاز بكسر قزاز
بس اهم حاجة خدي بالك من الفانوس
فوانيس المدونات بقت غالية قوي الايام دي ياضد
انت حرة بقي ارفع عليكي قضية بلوجرية واوديكي في داهية انت حرة
ههههههههههههههههههههههه
بجد شرفتيني ومستني اجاباتك علي التاج يالله ورينا الهمة

كيــــــــــــارا يقول...

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

ههههههههههههههههههههههههههههههههههه

البت علي رايك هيجلها كساااااااااااااااااااااااااح

ويلا تكسير ازا بتكسير ازاز

ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد

ضد التيار يقول...

لااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

هو انتم فاكرين اكمنى لوحدى و انتم اتنين هتغلبونى

لااااااااااااااااااااااااااااااا فووووووووووووووقوا

انا ضد التيار .. يعنى اى استفزاز ليا

بتوليع فى بلوجر كله انا بقول اهو

و كمان انا لما اكسر القزاز مش بنقى هنا

كل حاجه هاتتكسر يابابا احنا مش بنهرج هنا

غالى بقى مش غالى ماليش فيه

عشان بعد كدا تبقى تاخد اقتباسات

يعنى كمان الكيبورد بتاعك مخلص حبر و بتتكلم

دا ايه الناس دى

********

خيااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارا هانم

اما وريتك مابقاش انا ضد بنت ام ضد

اناهخلصلك حبر الكيبورد بتاعك

لا و عارفه كمان هخلص المصاصات اللى فى البلد

عشان بعد كدا تبقى تفتحى كويس حنفية ضد ياضد

و مين دىاللى هايجلها كساح

دا انتى ناويه على موتك النهارده و لا ايه

شكلى هارجع تانى للاجرام بسببكم

انا مش عايزة اسمع صوت هنا

و ادى قاعده بقى لما نشوف اخرتها معاكم

هه

Manamino يقول...

اه وانت غرمانة ايه
هو قزاز مدونتك انت اللي هايتكسر
والله ارفع عليكم قضية انتوا الاتنين
هه يالله بقي
بس برضو علي رايك
ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد

كيــــــــــــارا يقول...

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههه

موتووووووووووني من الضحك

لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا طيب هقولها بقي ومش هتخلثي علي المثاثات

ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد

ضد التيار يقول...

من الواضح ان كلامى مابيتسمعش

طب القزاز بتاع المدونات بتاعتكم هاتتكسر و ابقى ورينى بقى هاترفع قضيه على مين

و انتى ياخيارا هانم مالك واثقه كدا ليه انى مش هاخلص على المصاصات

لا ياماما بلاش الثقه الزايدة دى عشان غلط على الصحه

ماشى

و انت بقى ياستاذ منامينو

خاف على مدونتك بقى

لانى هاروح عند عمو عز اجيب شويه حديد و اروح مدينتى اجيب شويه طوب

و اقعد على باب المدونه .. و ابقى اسمع نفس هنا بقى

ماشى ؟

كيــــــــــــارا يقول...

ههههههههههههههههههههههههههههههه


ياحيني

صعبتي عليا اوووووووووووي

طيب خلاص مش هقول حاجه

هناديكي بضد التيار

حلو كداا

هاتي بوسه كبيله بقي :)






































































































بس برده هقول


ضد ياضد ضد :-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P

Manamino يقول...

لالالالالالالالالالالالا خلاص بقي يا كيارا
بجد بجد بجد انا هالم نفسي خلاص
ومش هاقول ضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد
تاني خالص
دي طلعت تعرف ناس كبار وبعدين انا بخاف ياستي
اه
العمر مش بعزقة
دي بتقولك عز ومدينتي وحاجات كبيرة كدة
لالالالالالالالالالا انا خلاص سكت خالص اهو وحاطط ايدي علي بقي كمان اهوه
اي خدمة ياضد
خلاص حرمت
بس عاوز اقولك كلمة في ودنك
ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد ياضد ضد

ضد التيار يقول...

يعنى الواحد مش عايز يستخدم العنف معاكم و انتم مصممين

اولا مافيش بوسه كبيره ياخيارا لان العدوة منتشره و انتى عارفه بقى

نياهاهاهاهاهاهاهاها P-:

اما وريتك عشان تقولى ضد ياضد

بس لما اشوفك بس .. و مافيش مصاصه سنه قدام هه بس

-------
منامينوووووووووووووووووووووووووو

دا انت صممم و مصمم و مصمم ان المدونه تولع

ماشى بلاش عمو عز و مدينتى

انا هروح لاخواتى الكبار جمال و علاء و اخد منهم المعلوم

و انت عارف بقى ايه المعلوم هه

اما ظبط مدونتك تكسير و توليع و تفجير كمان

و مدام بتخاف بتتكلم ليه ؟؟؟

اللى يخاااااااااااااااااااااااااف يطلع بره

ال ضد ياضد ال

هو انتم لسه شفتوا حاجه

و كمان انا مش قولت مش عايزة صوت هنا ؟؟؟

هو ايه مافيش كلام بيتسمع فى المدونه دى ولا ايه ؟؟؟

يعنى عمو عز و مدينتى و اخواتى الكبار مش نافعين

اجيبلكم بقى الراس الكبيرة و ارتاح ؟؟؟

مش بقولك يامنامينو انت ناوى على هدم المدونه نهائى

kochia يقول...

ايه الاجابات القوية دي
التعلم الشرطي
تاج ومعلومة

متشكرة علي التاج وعلي فكرة هو عندي مركون من زماااااااااان والظاهر جه الاوان اني احله

اجاباتك دمها خفيف وجت في وقتها
تحياتي

Manamino يقول...

ضد التيار
خلالالالالالالالالالالاص حرمت
لالالالالالالالالالالا بقي ياكيارا ده احنا دخلنا في الراس الكبيرة وكدة مانضمنش ايه اللي ممكن يحصل بعد كدة
احنا لازم نلم المواضيع بقي دي طلعت واصلة باين
ههههههههههههههههههههههههههههه
خلاص ياضد حرمت اقول ضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد
تاني خااااااااااالص مش هاقول ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد ياضد تاني

Manamino يقول...

كوشيا
لا تعليقاتك هي اللي جميلة وبتسعدني جدا
بجد والله
وكويس ان اجاباتي جات في وقتها
ومستني اجاباتك علي التاج التاني يالله بسرعة

maha zein يقول...

ييييييييييييييييه
ايه ده يا راجل انت
ده كله
ده انا غبت كتير بقه
بقه اغيب شوية تعمل كل ده
اولا ردودك علي التاج برغم اني مبحبش اي حد يرد علي تاج بهزار ومش جد الا ان ردودك بجد دمها خفيف جدا
ايه بقه جو انك رزل وتلم واتم وغتت وممل وكده
انا مش بشتم يا سيدي لا انا بستغرب بس
حتي بص (وش مزبهل)

اذاي انت انطوائي يا عم انت
وبردو علي فكرة انا ذيك بخاف من الملاهي والمراجيح

اجباتك عسل اخر حاجة
ودمك شاربات
روح يا شيخ
وتعالا بسرعة
ةهدية مقبولة منك وجميلة
اديك فرحتني يا جدع اهه وانا مش فايقة

Manamino يقول...

مها زين
شوفتي بقي علشان ماتغيبيش كتير بعد كدة

وبعدين انا ماكنتش باهزر ولا حاجة
انا جاوبت التاج كله بجد
كل اللي قلته ده حقيقي مافيهوش هزار
بس كل الحكاية انه فيه شوية استظراف بس علي رأي واحد صاحبي
هههههههههههههههههههههههههه
رأيه وهو حر فيه وانا هاقتله لما اشوفه طبعا
برضو رأيي وانا حر فيه
وبعدين ايه حكاية فرحتك وانت مش فايقة دي
ليه بقي مش فايقة ان شاء الله
لسة مناقشة الرسالة ونجحتي اهه عايزة ايه تاني يعني علشان تفوق
يالله فوقي ياشيخة فوقي وسيبك انت وعايز اشوف اجابات التاج قريب يالله

أحلى حياة يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

"كل المشاكل اللي في الدنيا اساسها الفلوس"... مع احترامي لراي حضرتك، اسمحلي اختلف معاه
صدقني مش كل المشكلات اللي في الدنيا اساسها الفلوس
واكاد اجزم، بل واقسم بذلك :)

تحياتي:)

Manamino يقول...

احلي حياه
انا باحترم رأيك طبعا
بس الفلوس بتمثل نسبة كبيرة جدا من المشاكل اللي بنقابلها كل يوم
مش معني ده ان الفلوس ليها الاهمية الكبيرة دي في حياتنا انما احنا اللي بنعملها قيمة اكبر من قيمتها الحقيقية
بس انا في نفس الوقت قلت ان مافيش ولا مشكلة في كل المشاكل دي ممكن تتحل بالفلوس
الفلوس عاملة زي الماس الكهرباشي اللي بيعمل الحريقة لكن مايقدرش يطفيها
تحياتي يافندم علي رأيك وشكرا علي الزيارة

أسما عواد يقول...

ياه
انا موش عارفة التاج اللي بعتهولى معايا ولا ضدي
خايفة عدوى الضدية تطولي واقعد اقول ضد يا ضد للصبح
تصور لقيت نفسي بلحنها أغنية ضد يا ضد ضد يا ضد
وبع شوية سرحت فيها وبدات افكر ممكن أغيظ بيها أي حد يعني اطلع له لساني وأقوله ضد يا ضد
وممكن أقولها في نتهيدة ضد يا ضد
وفكرت اعملها باسوورد للمدونة بتاعتي
وفكرت تبقي إشارة ضمنية لما أقولها في كلامي ضد يا ضد يبقى بقصد بيها اني هنكد علي حواليا وأقرفهم في عيشتهم
المهم ما علينا
انا قبلت التاج بالرغم انيموش عارفة ان كان القصد بيه ضد يا ضد مصلحتى ولا لأ
وبكرة نشوف يا رب أطلع منها سليمة

ما علينا